Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Groet uit Schoorl Run zelf! Heb je een vraag en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij bij het beantwoorden van jouw vraag!

Inschrijving 2022

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open? 
De inschrijving voor de Groet uit Schoorl Run 2022 gaat op maandag 27 september 09.00 uur open

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar de website
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van
‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving beheren.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 31 januari 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.
 
Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens, verwachtte eindtijd en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen.
 
Jouw afstand wijzigen kun je doen door contact met ons op te nemen via dit formulier.
 
Je kunt jouw gegevens wijzigen t/m 3 januari 2022.
Inschrijving annuleren
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.
 
Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 3 januari 2022 annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.
Startbewijs overdragen/overnemen
Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik je op jouw Ticket. Vul bij ‘Toewijzen’ het e-mailadres in van de persoon aan wie je jouw aankoop en/of startbewijs wilt toewijzen. Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 3 januari 2022, een ticket toewijst, kunnen wij de naam op het startnummer niet meer wijzigen. Je kunt jouw inschrijving t/m 12 februari 23.59 uur toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.

Ik heb een startnummer van iemand overgenomen. Kan ik de naam op het startnummer veranderen? 
Als een startnummer eenmaal is gemaakt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden.

Ik heb een startnummer overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd? 
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 3 januari 2022, een inschrijving hebt overgenomen, wordt het startnummer naar de oude deelnemer opgestuurd.  
Bevestigingsmail niet ontvangen
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.
 
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden vind je onderaan de website van het evenement.
Kosten
Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.
Leeftijden
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Een deelnemer dient op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. De minimumleeftijd bij de 30 en 21,1 km is 18 jaar. Bij de 10 km is de minimum leeftijd 14 jaar. Bij de Kids Run is de minimum leeftijd 4 jaar en de maximumleeftijd 13 jaar.
Shirt
Is er een shirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over het Runningshirt.

Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Zolang de voorraad strekt (en uiterlijk t/m 3 januari 2022) kan je via jouw dashboard nog een shirt bestellen. Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail, open jouw registratie en kies voor ‘Extra’s bijbestellen’.
Startnummer
Wordt mijn startnummer thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week voor het evenement ontvang je jouw startnummer met de post. Let op, heb je je ingeschreven met een buitenlands adres, dan wordt jouw startnummer  niet opgestuurd. Je ontvangt in de week voor het evenement een e-mail over het ophalen van jouw startnummer.

Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Als je jouw startnummer niet hebt ontvangen, kom dan voor jouw starttijd naar onze collega’s bij de Helpdesk. Dan zorgen we voor een vervangend startnummer.

De naam op het startnummer is verkeerd, kan ik dit nog aanpassen?
Als een startnummer eenmaal is gemaakt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden.
Startvak/starttijd
Hoe kom ik erachter in welk startvak ik start? 
In de week voor het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie met daarin informatie over jouw startvak/starttijd.

Mag ik starten in een ander startvak?
Starten in een later startvak is toegestaan. Starten in een eerder startvak niet.

Mag ik eerder/later starten?
Later starten is altijd toegestaan. Eerder starten daarentegen niet.
Na-inschrijving
Is er een na-inschrijving? Is er een wachtlijst?
Nee, het is na het sluiten van de online inschrijving niet meer mogelijk om in te schrijven. Het is nog wel mogelijk om een startbewijs over te nemen van een andere sporter. Hiervoor kan je kijken op de vraag- & aanbodpagina. Deze pagina komt na 31 januari 2022 beschikbaar op de website. Let op! Voor de Kids Run is er wel een na-inschrijving bij de start bij Sporthal de Blinkerd.

Groet uit Schoorl Run 2022

Medaille
Krijg ik een medaille? 
Tijdens jouw inschrijving kan je er voor kiezen om een medaille te bestellen en eventueel een Medaltab (een gegraveerd inlegplaatje met daarop jouw naam en afstand). Daarnaast ontvangt ieder deelnemer bij de finish een speciale Groet uit Schoorl Run handdoek.
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
Bij deelname aan de Groet Uit Schoorl Run gelden de volgende tijdslimieten:
-30 km: 3.30 uur;
-21,1 km: 3.00 uur;
-10 km: 1.30 uur.
 
Bij de 30 km dient het 20,5 km-punt voor 13.15 uur gepasseerd te zijn. Iedere deelnemer die later dit punt passeert, zal vanaf hier het parcours van de 21,1 km dienen te volgen en richting de finish worden verwezen.
Toiletten
Zijn er toiletten onderweg?
Op de start- en finishlocatie en bij alle verzorgingsposten zijn toiletten beschikbaar.
Verzorging
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Kies in het Menu op de website jouw afstand en lees daar meer over de verzorgingsposten. 
Medisch
Is er medische hulpverlening aanwezig?
Op de start- en finishlocatie en langs het parcours zijn verschillende posten van het Rode Kruis aanwezig.
Tijdregistratie
Is er tijdregistratie?
De tijdsregistratie wordt geregistreerd door Mylaps Event Timing, middels een chip achterop jouw startnummer. Na het evenement vind je jouw uitslag terug op de uitslagenpagina.
Foto/video
Worden er foto’s gemaakt? 
Ja, er worden foto’s gemaakt.

Waar kan ik mijn persoonlijke foto's terugvinden?
Je kan jouw persoonlijke foto’s terugvinden in de uitslagen.
Uitslagen
Waar vind ik mijn uitslag? 
Via deze link kan je jouw uitslag terugvinden.

Mijn uitslag klopt niet, wat nu?
Als jouw uitslag niet klopt, stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren? 
Schoorl is vanaf 8.30 uur afgesloten voor al het binnenkomend autoverkeer. Wij raden je daarom aan gebruik te maken van de pendelbussen. Klik hier voor meer informatie over de vertrekpunten van de pendelbussen.

Hoe kan ik het beste komen met openbaar vervoer?
Wij raden je aan om gebruik te maken van de pendelbussen. Eén van de vertrekpunten is NS Station Alkmaar. Klik hier voor meer informatie over de pendelbussen.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
De Helpdesk vind je in Sporthal De Blinkerd. Deze is geopend vanaf 9.00 uur tot 15.00 uur. Er is géén Helpdesk in het startgebied.
Start en finish
Waar is de start? 
De start is vanaf de Voorweg in Schoorl. De start (en finish) van de Kids Run is voor het Sportcentrum, De Blinkerd op de Heereweg.

Waar is de finish?
De finish is op de Heereweg in Schoorl. De (start en) finish van de Kids Run is voor het Sportcentrum, De Blinkerd op de Heereweg.

Wat zijn de starttijden?
Klik hier voor de starttijden.
Kids
Is er een prijsuitreiking bij de Kids Run? 
Nee, bij de Kids Run is er geen prijsuitreiking. Dit in het kader van ’meedoen is belangrijker dan winnen’. Graag willen wij dit stimuleren.

Ik wil graag met mijn kind mee rennen, mag dat?
Het is mogelijk om met je kind mee te rennen in het laatste startvak van de allerjongste kids van 4-6 jaar. Dit is geen enkel probleem. Is jouw kind ouder dan 6 jaar, maar wil hij/zij toch graag dat jij mee rent? Dan mag dat. Jullie kunnen dan samen starten in het startvak van 4-6 jaar.
Faciliteiten
Is er douche- en omkleedgelegenheid?
In de kleedkamers van Sporthal de Blinkerd is zeer beperkte douchegelegenheid aanwezig.

Kan ik mijn kledingtas ergens inleveren?
In Sporthal de Blinkerd kunnen deelnemers hun kleding achter laten bij de kledinginname.

Zijn er kluisjes?
Voor Sporthal de Blinkerd wordt een lockerwagen geplaatst. De kosten voor het huren van een locker zijn € 5,00 waarvan € 2,00 borg wordt gerekend. Let op! Laat je kleding niet achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.

Is er massage?
Vóór en na de Groet uit Schoorl Run kunnen deelnemers gemasseerd worden in Sporthal de Blinkerd. Een massage duurt gemiddeld 20 minuten. De gemiddelde wachttijd is 45 minuten. Je wordt verzocht een handdoek mee te nemen. De massage wordt verzorgd door het Nederlands Genootschap voor Sportmassage(NGS).

Business

Inschrijving 2022
Hoe kan ik inschrijven voor de Business Run?
Klik hier voor meer informatie over de Business inschrijving.

Hoe kan ik mijn business teams op factuur betalen?
Klik bij het onderdeel ‘Betaling’ het vinkje ‘factuuradres opgeven’ aan. Vul hier alle gegevens in die op de factuur gewenst zijn. Druk vervolgens op de button ‘Betaal’. Je kunt nu kiezen voor de optie ‘Bank transfer’. Vul hier het e-mailadres in waar de betaallink naar toe gestuurd moet worden. In deze e-mail staat ook voor wanneer je de betaling voldaan moet hebben.

Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere teams?
Bij afname van 5-9 teams wordt er 5% korting toegepast. Bij afname van 10-14 teams wordt 10% korting toegepast en bij 15 teams of meer ontvang je 15% korting. De korting wordt gebaseerd op het bedrag exclusief BTW.

Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Nee, je kunt de teams aanmelden zonder de gegevens van de deelnemers paraat te hebben. Zodra je de teams hebt aangemeld kun je vanuit jouw dashboard een ticket toewijzen aan de teamleden. De deelnemer kan zelf de registratie voltooien.

Je kunt een inschrijving voltooien zonder alle tickets te moeten toewijzen aan een ander. Kies bij inschrijving voor ‘Later toewijzen’ of zet alle tickets op ‘Toewijzen aan: Mijzelf’. Op deze manier worden de tickets aan jouw e-mailadres gekoppeld. Op een later moment kun je vanuit je dashboard de tickets aan jouw teamleden toewijzen.








Overig

App
Is er een app?
Klik hier voor meer informatie over de Groet uit Schoorl Run app.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan ook achteraf even bij onze organisatie via dit formulier. Let op! Laat je kleding niet achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.
Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Ik ben lid van Le Champion, maar ik ben niet in gedeeld in het ledenvak. Hoe kan dit? 
Als je lid bent, maar niet ingedeeld in het ledenvak, dan ben je tijdens de inschrijving vergeten jouw lidnummer in te vullen. Als je een ander startvak hebt toegewezen gekregen, kunnen we dat niet meer veranderen.
 
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

COVID-19

Afgelasting en coronamaatregelen
Vindt het evenement in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2022 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.
 
Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in de weken voor het evenement. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op! Heb je nog vragen?